הבשורה של משרד הפנים: הרשויות המקומיות עוברות לפרסום והגשה של מכרזים באופן דיגיטלי, שת"פ בין חברת משיק לחברה למשק וכלכלה

שתפו באמצעות:

בהמשך לפיילוט מוצלח שערכה החברה למשק וכלכלה בשיתוף חברת הייעוץ "משיק", מוציא משרד הפנים לדרך את פרויקט המעבר לפרסום והגשת מכרזים באופן מקוון.

המצב ברשויות מקומיות כיום, הוא שעירייה או מועצה מקומית אשר מעוניינת לפרסם מכרז, מאפשרת לספקים להגיש אותו בצורה פיסית לתיבות פיסיות הנמצאות ברשויות. המערכת שפיתחה משיק ותיכנס כאמור לשימוש "מבצעי" ברשויות בפריסה ארצית, היא הראשונה והיחידה שתנגיש לרשויות המקומיות פרסום והגשת מכרזים מקווים, און-ליין. המערכת מאפשרת לספקים להגיש מכרזים בצורה דיגיטלית וידידותית למשתמש, פותרת חסמי מרחק ומייתרת את החשש לאחר בהגשת המכרז במועד ההגשה.

אריה בן שמואלי מנכ"ל משיק: "המהלך של מעבר למכרזים מקוונים פותח את השוק לתחרות בריאה, עם יתרונות מובהקים של התייעלות, שקיפות, התמקצעות, חיסכון בזמן ובמשאבים והפחתת העומס הרב שהיה כרוך עד היום בהתעסקות בהליך המכרזי.  ברשויות המקומיות, מכרזים משמשים כלי שנועד בראש וראשונה לייצר תחרות הוגנת ולתת הזדמנות שווה לספקים לעבוד מול המגזר הציבורי. בהיעדר הנגשה נאותה של מכרזים באופן מקוון, ספקים רבים מדירים רגליהם ממכרזים ברשויות המקומיות. מצב זה פוגע בספקים עצמם, כמו גם בעיריות ובמועצות המקומיות, שנפגעות כלכלית מכיוון שמגוון רחב של ספקים חסומים מהתקשרות עמן. ממשלת ישראל וחברות ממשלתיות רבות מאפשרות לספקים להגיש מכרזים באופן מקוון  ובכך מייצרות תחרות הוגנת, שקיפות והורדת מחירים. לאור התוצאות משביעות הרצון של המכרזים הללו, אני מברך על כך שמשרד הפנים הרים אף הוא את הכפפה, וכעת הוא מאפשר לעידן הדיגיטאלי להביא את הבשורה גם לרשויות המקומיות. מגזר הרשויות המקומיות זכאי ליהנות מהיתרונות שמאפשר השימוש במערכות אלו, כמו יתר המגזר הציבורי. בעוד שהמכרזים במתכונתם המסורתית חשופים  לבעיות ידועות של הנגשה בעייתית, פסילת ספקים וכו', המכרז המקוון מאפשר תהליך תחרותיעקב אפשרויות ההנגשה להגשת המכרז בצורה פשוטה ומהירה, מתקדמת ושקופה, וממזערת את החשש מפסילת ספקים. בהיבט הכלכלי, הכלי הדיגיטלי נועד להביא לתחרות מקסימלית בין ספקים, על מנת להוריד את הצעות המחיר שלהם למינימום האפשרי. תוצאותיו הכלכליות של מכרז מקוון טובות יותר מהשיטות האחרות. זאת ועוד, כמות הצעות המחיר המוגשות במכרז מסוג זה גדולה יותר, מה שתורם לחיסכון ניכר בעלויות הרכש של הרשות המקומית. מכרזים מקוונים מאפשרים גם חיסכון בזמן בשני היבטים: ניהול פרויקט יעיל יותר בזמן היציאה למכרז, וקיצור זמני המשא ומתן סביבו".